Aquesta iniciativa anima a gaudir de la fruita de pinyol de cooperatives espanyoles, de temporada, natural i saludable.
Al costat de les federacions regionals de Múrcia, Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya, al maig Cooperatives Agro-Alimentàries d’Espanya va llançar la campanya “Bones Fins a l’Os” amb l’objectiu de fomentar el consum de fruita de pinyol, principalment préssecs, nectarines, albercocs , prunes, paraguaians i cireres, i difondre els seus beneficis per a la salut, pel seu alt contingut en vitamines i minerals.
Aquesta campanya que es desenvoluparà a les xarxes socials fins a finals de setembre presenta les fruites de temporada com l’opció més saludable, fresca i sucosa per fer front a l’estiu.
A més, la campanya mostra el paper dels agricultors i les seves cooperatives per oferir als consumidors aliments sans i segurs, propers i produïts de forma sostenible, recolzant l’economia del medi rural i el futur dels milers d’explotacions familiars que viuen als nostres pobles.
Compte amb nombrós material audiovisual que està sent difós a través d’Instagram, Facebook, Twitter, TikTok i YouTube i amb una pàgina web on trobar des d’una detallada informació de les característiques de cadascuna d’aquestes fruites, fins a receptes saludables o dades de les cooperatives productores. A més, al juny la campanya va posar en marxa el sorteig Guanya el teu pes en fruita! que ha tingut una gran participació. El guanyador del sorteig podia optar a donar tot o una part del premi de manera solidària a un menjador social de la seva elecció.
Des de les Cooperatives Agroalimentàries animem a tots els consumidors que “descobreixin i s’uneixin a aquesta campanya, perquè les fruites de pinyol ocupin el lloc que mereixen a les llars espanyoles”, a més de “viure un estiu ple de salut i benestar , gaudint i alimentant-se d’una manera totalment sana i natural” amb el consum de les fruites de pinyol de temporada.
Suport del ministre Planas
L’Assemblea General i l’acte de Cooperatives Agroalimentàries 2023, celebrada el 17 de maig passat, va voler mostrar el seu suport a la campanya “Bones Fins a l’Os”. Així, un cop finalitzat l’acte de cloenda, els assistents van poder informar-se d’aquesta iniciativa al vestíbul de l’Escola d’Enginyers Agrònoms de la Universitat Politècnica de Madrid, on durant tot el matí va estar col·locat un estand amb fruita de pinyol i amb materials de la campanya.
El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, va voler mostrar de manera especial el seu suport a aquesta iniciativa recollint una de les bossetes amb fruita de pinyol que es van lliurar als assistents a l’Assemblea general i fent-se diverses fotografies davant del bodegó de la campanya.
També el nostre president, Ángel Villafranca, i el rector de la Universitat Politècnica
de Madrid, Guillermo Cisneros, així com els presidents de les Federacions de Múrcia, Santiago Martínez; Aragó, José Victor Nogués; Comunitat Valenciana, Cirilo Arnandis; i Catalunya, Ramón Sarroca, van mostrar el seu suport a la campanya, com es pot veure en aquestes fotografies.